الاثنين، 29 يونيو 2009

معلومه مهمه جدا للزمن

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الموضوع النهارده ولا خاطره ولا قصه ولا اى حاجه هو موضوع عادى شويه
زى معلومه كده
هسال سؤال واحد
الكاتب او المؤلف الناس دول يعنى لما بيكتبوا اغنيه او شعر او مسلسل او فيلم بيكون ده حياتهم الشخصيه اكيد لا
مش هننكر ان فى جزء من كتاباتهم دى تتعلق بيهم بس مش كلها
ممكن تكون الكتابات دى تجربه حد قريب ليهم عاشها
اصحابهم جيرانهم موقف شافوه لحد غريب فكتبوا عنه
تجربه الفوها من دماغهم حاجات كتير مش شرط تجربه شخصيه صح ولا انا غلطانه
كل الموضوع دلوقتى
اكيد انا مش كاتبه خالص ولا اوصل انى اكون كاتبه اللى بكتبه ده مجرد حاجات عبيطه كده
بس اللى عاوزه الناس تعرفه ان مش كل حاجه بتكتب بتكون عليا انا
ممكن حد من اصحابى حد قريبى مسلسل عجبنى وكتبت عنه حاجات كتير مش شرط كل حاجه اكتبه تكون تجربه شخصيه ليا
ممكن اكون قاعده كده ولاقيت كلام جه فى دماغى فكتبته حتى من غير موقف
انا بقول كده لان فى ناس كتير بتتوقع وبل بتتاكد ان كل خاطره او قصه بتكون عليا انا شخصيا
وبيالفوا هما عليها قصه
وبجد الموضوع ده بيضايقنى
ابسط حاجه اخر موضوع
اكيد اكيد اكيد مش عليا بس مجرد تجربه لحد تانى فكتبت عنها
ومواضيع كتير
بجد بتمنى ان الناس تفكر صح شويه وبلاش كل حاجه نالف عليها قصص
اصل مش كمان التدوين بقه محرم وعيب دا الواحد بقه بيخاف بجد يقول سلام عليكم احسن يتالف عليها قصص
وفى النهايه محدش يزعل منى بس حط فى دماغك ان النهارده لو ظنيت سوء بحد بكره والله العظيم هيتظن سوء بيك
كما تدين تدان
سلام

هناك تعليقان (2):

عايش... ولكن !!!! يقول...

انا اول مره ازورك
وعجبتنى صراحتك دى اوى
مش شرط ان حد يرد عندك فى المدونه على بوست معين ويقولك ربنا يصبرك مثلا يبقى ظن غلط لا هو قرا بوست حزين مثلا ورده ده كان على اللى فى البوست مش ظن فيكى ولا حاجه

نصيحه من اخ بقا

اكيد انا مش كاتبه خالص ولا اوصل انى اكون كاتبه اللى بكتبه ده مجرد حاجات عبيطه كده

بلاش الكلمتين دول
وخلى عندك ثقه اكتر فى نفسك
تحياتى

انسانه يقول...

عايش ولكن
تشرفت بمرور حضرتك جدا
انا مش قصدى ان غلط لما حد يرد عليا يقولى معلش انا قصدى على حاجه تانيه خالص
اه فى بوستات بيكون باين جدا اللى هى عليا مثلا زى موضوع ماما كده
بس باقى المواضيع عباره عن خواطر ليس اكثر مش شرط تكون عليا زى موضوع حائره كده ده قصدى ان بلاش نفكر الموضوع ده عليا ولا لا نفكر فى مضمون الموضوع احسن من التفكير فى حاجات مش هتفيد
وبعدين الموضوع اللى بيكون زى خواطر بتكون هنا المواضيع اللى بتكون كلام و مواقف بتكون فى مدونتى التانيه احلى اصحاب
وطبعا شكرا على مرورحضرتك هنا وهناك

بالنسبه للكلمتين رحم الله امرا عرفه قدر نفسه وانا عارفه ان اللى بكتبه ده مش يتذكرتحت خاطره ولا قصه ولا حاجه هى حبه فضفضه وبس
تشرفت بمرور حضرتك